עיצוב סופרמרקטים ומינימרקטים הינו תחום מאתגר. הצורך לדחוס מגוון גדול הכולל לעתים עשרות אלפי ברקודים שונים לתוך שטח מצומצם, העניק במשך שנים יתרון לסופרמרקטים הגדולים. לאחרונה התחום עובר שינויים מהותיים. התחרות בתחום גדולה והעוגה נחלקת מחדש בין שחקנים חדשים.
כמה מגמות בענף מבשרות לדעתי טובות למינימרקטים הקטנים שנאבקו עד כה בקושי אל מול השחקנים הגדולים שנהנו ממגמת התחרות על המחיר.
המגמה העיקרית היא יתרון משמעותי לקירבה לבית והירידה בהתלהבות לנסיעה הארוכה לקניה המרוכזת בסופרמרקט הגדול במטרה לחסוך. שמצטרפת למגמה של חשיבות החסכון בזמן לצרכנים. נסיעות לסופרמרקט ימשיכו להתקיים אך קיימת מגמה של חזרה קרוב לבית (או הזמנה באינטרנט), קניה שמתאפיינת בסלים קטנים, והעדפה לאריזות קטנות יחסית שתופסות נפח קטן יותר בדירה.
בתוך עולם זה, מינימרקטים שישכילו להעניק חווית קניה בסטנדרט שהצרכנים התרגלו אליו, בצרוף היתרון המובנה של ההיכרות עם הלקוחות והמגע האישי יותר, יוכלו לצמוח ולהתפתח.
בצילומים דה מרקט – עיצוב ותכנון למינימרקט בשטח של 168 מ״ר שבו הצלחנו להעניק לצרכן חווית קניה ומגוון גם בשטח קטן.