אם היית יכול להיות זבוב על הקיר

יוצא לי לשבת בהרבה שיחות ודיונים עם בעלי עסקים כשמגיעים לשאלה של מידע שבעל העסק היה "מת" לדעת. יש לי פה הצעה מעניינת (אני מקווה שאני לא אגעיל פה יותר מדי אנשים)

אם היית יכול להיות זבוב על הקיר, על איזה קיר היית בוחר לעמוד?

אולי היית שמח לעמוד על הקיר של המתחרים שלך ולראות מה הם מתכננים לשנה הקרובה?

אולי היית רוצה לעמוד על הקיר בכיתה או בגן של הילד ולראות איך הם לומדים? איך מתייחסים אליהם? ומה הם עושים?

אולי היית רוצה להיות על הקיר אצל הלקוחות שלך, כשהם מדברים על העסק שלך ולשמוע מה הם חושבים עליך, למה הם בוחרים לעבוד איתך ולמה לעיתים הם מעדיפים מישהו אחר.

נסה לקחת לעצמך דקה ולחשוב על איזה קיר היה מעניין לך להיות? איזה סוג של מידע אתה חושב שהיית מקבל ? מה היית עושה עם המידע הזה?

האם אני מנסה להפוך אותך למרגל או לחטטן? מה בדיוק הרעיון?

ניסיתי לעשות את התרגיל הזה בעצמי וגיליתי משהו די מפתיע. חלק גדול מהמידע זמין לנו, בלי מצלמות אבטחה או אמצעי ריגול מתוחכמים.

רוצה לדעת מה קורה אצל הקרובים לך? תתעניין, תיפגש, תדבר. בדרך כלל תשמע ואולי תקבל גם "אקסטרה" בצורת תשומת לב וחיבה. (וסליחה לנשים שביננו, את זה "יגלה" גבר – רוב הנשים יודעות את זה בערך מגיל שנה…)

רוצה לדעת מה הלקוחות שלך חושבים? שאל אותם, תתעניין, חפש משוב. תופתע לדעת איזה מידע אתה יכול לקבל בלי להפוך לזבוב.

ומה עם המתחרים? אני חייב לציין שפה זה קצת יותר טריקי. אבל אם זה ממש מעניין, אז תסתכל, תלמד, תתבונן. אני בהחלט מסכים שזה יכול להיות מעניין, אבל בתנאי אחד- שהם המובילים הבלתי מעורערים של הענף. אחרת לדעתי זה בזבוז זמן יקר.

כמו שכתבתי בפוסטים בנושא תחרות, לדעתי העניין מדורג בעודף( Over rated). אולי זה מעניין ברמה הבסיסית, אבל אם אתה לא קונצרן של מיליארדי דולרים, כנראה שעבורך הרבה יותר חשוב מה אתה תעשה, מאשר לדעת מה הם יעשו.

הבחירה שלך כבעל עסק צריכה ויכולה להיות מבוססת על מה מתאים לך בעסק, יותר מאשר תגובה למדיניות של המתחרים, זהו אחד ה"פינוקים" הקטנים (ויש כאלו שיגידו היחידים…) של בעל עסק פרטי.

אז אולי במקום להיות זבוב על הקיר השאלה כנראה היא מה באמת אני רוצה לדעת?

מה אתה היית רוצה לדעת?  אשמח אם תוסיף כתגובה, ואם לא, אז "לייק" זה בסדר גמור, זה בהחלט הביא תגובות לא צפויות (אך מרתקות) בשבוע שעבר….

דילוג לתוכן