Chronotime
הטלפון הסלולרי שינה את החוקים גם בשוק שעוני היוקרה. עם זאת למרבה ההפתעה מכירות השעונים ממשיכות לצמוח בעשרים השנים האחרונות.
אחת הסיבות היא שהשעון החליף תפקיד מאמצעי הצבעה על השעה, לאביזר אופנתי, בדומה לתכשיטים.
כרונוטיים הינה רשת העוסקת כבר מספר שנים בשיווק מותגי יוקרה. בין השאר היא מייבאת את מיטב המותגים של שעונים מתוצרת שוויץ.
המחירים של רוב המוצרים בחנות נעים בטווחי מחיר של בין 4 ל 6 ספרות!
במהלך האפיון, זיהינו שבתכנון ועיצוב חנות למוצרי היוקרה, נדרשת גישה שונה מעיצוב חנויות של מוצרי צריכה רגילים ( FMCG-fast moving consumer goods).
חנות היוקרה פונה בדרך כלל לקהל ספציפי. עם זאת, גם הקהל הרחב ,עשוי להיות לקוח פוטנציאלי. זה קורה בדרך כלל בסיטואציות מאד ספציפיות. רכישה של שעון יוקרה תתחבר בדרך כלל לאירוע משמעותי כדוגמת אירוסין, חתונה או קידום בעבודה.
עם ההבנה הזו ניגשנו לתכנון ועיצוב החנות החדשה.
החנות, השוכנת במיקום יוקרתי בסמוך לקניון ממילא, תוכננה כמקום בו ניתן להתרשם מהמוצרים אך בעיקר, מקום שיאפשר יצירת חיבור ותקשורת נעימה בין המוכר ללקוח. תקשורת שהיא חלק בלתי נפרד ממכירת מוצרי יוקרה.
הנכס הספציפי הורכב משתי חנויות נפרדות שאוחדו לחנות אחת. השיפוע ברחוב והנוכחות של קומת גלריה באחד הנכסים, יצרו אתגר תכנוני משמעותי, כיצד לחבר את שני החללים לחלל אחד למרות הפרשי המפלס וגובה התקרה.
דגש מיוחד בעיצוב מערכות התצוגה, היה על יצירת סכמת תאורה מתאימה. התאורה שתוכננה נועדה לשלב בין התאורה הכללית של החלל לבין התאורה הספציפית של כל ארון תצוגה. האתגר היה למצוא את האיזון בין הארה יעילה של החלל, לשמירה על מיקוד במוצרים בארונות התצוגה.
דגשים נוספים בעיצוב החנות היו על שילוב עדין של מסרים שיווקיים ומיתוגיים של מותגי היוקרה, בצורה יעילה,
שתשמור על הדימוי והמראה היוקרתי.
מעצב ראשי: יאן קוטנקו
ביצוע: נדב בן חמו
נגרות ומתקני תצוגה: דמיון
תאורה: אקסלוסיב תאורה