ראית את הקמפיין של יובל המבולבל?

האמת, הוא השאיר גם אותי קצת מבולבל.

מצד אחד הנושא חשוב. כמו כל בעל עסק, גם אני נתקל במנהלות חשבונות אטומות, שלא מוכנות להכין את הצ׳ק על עבודה שעשית לחברה שלה והביאה לה ערך לפני ששולחים לה חשבונית.

(כן, זה עוזר לשלם גם את המשכורת של החמצמצה הזו…) ויסלחו לי המנהלות הנחמדות, היעילות והמתוקתקות שנמצאות בשליטה במחלקה שלהן, אבל מתוקף התפקוד שלהן, רובן כבר התעדכנו בחוק.

מצד שני, משהו שם הפריע לי. כמי שעובד עם בעלי עסקים, שחלקם גם מוגדרים כעסקים קטנים, היה משהו שהרגיש לי לא נוח בבחירה של יובל המבולבל כפרזנטור של המגזר.

מה רוצים להגיד פה על בעלי עסקים? שהם ליצנים? לא רציניים? מתנגבים לפני שהם מתקלחים…?

אני רואה במגזר הזה מגזר חשוב, חיוני, יצרני, ספק של מקומות עבודה, יוזמות חדשות ושירותים חיוניים ומעניינים.

הוא מורכב מאנשים שלקחו אחריות. השקיעו מכספם, בלי קומבינות מכספי משלם המיסים, בלי מענקים.

לא פעם מאבדים שעות שינה כדי לשלם את המע״מ, (לפני שהם קיבלו את הכסף).

מגזר חבוט ומדוכא ע״י אוסף של ביורוקרטים אוכלי חינם, שלא היו מזהים מה זה שרות או ערך ללקוח, גם אם הם היו ממש עומדים מעליו ודורכים עליו.

המסים שאותו מגזר משלם, משלמים את התקציב שאותו אותם בירוקרטים מחלקים לחברים שלהם. וסוף סוף נזכרו להתקין את החוק הברור מאליו (על המע”מ).

אני כבר יכול לדמיין את ישיבת הקריאייטיב, ההברקה עם הרעיון של יובל המבולבל.

מה אתה רוצה?! לקחו נושא כבד, משעמם ורציני כמו מע”מ ונתנו לו זוית אחרת, קלילה, תקשורתית.

הם גם יגידו שהם צדקו. ברמת התוצאה, המסר עבר. כולם יודעים על הקמפיין. אפילו הבן שלי התעניין בנושא ועובדה, אני כותב על הנושא.

מה אתה רוצה? זו הפצה ויראלית! יש תמורה לאגרה.

אז זהו, שאני לא בטוח.

ברמה הטקטית בהחלט יש פה קמפיין רענן, פרובוקטיבי שמעלה לשם שינוי נושא חשוב וראוי. על זה בהחלט מגיע שאפו.

מצד שני, ברמה האסטרטגית, אם אני מתבונן על המטרה הסופית:

קידום ועידוד מעמד העסקים בבעלות פרטית בטווח הארוך, זה אולי קמפיין חביב, רק אני לא סגור שהוא בכיוון הנכון….

מה דעתכם? אני סתם כבד מדי, או שיש פה נקודה?

אודות המחבר

יואב דריאל

קצת עליי,
אני מומחה לתכנון סביבות מכירה ועוסק בכך בלמעלה מעשור.
החברה שבבעלותי מסייעת לבעלי חנויות ורשתות ליצור חנויות חדשות ולבצע אופטימיזציה לחנויות קיימות. החברה משלבת ידע ונסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים יחד עם ניתוחי מכר, הבנה של תנועת צרכנים בתוך החנות, במטרה ליצור חנויות נוחות יותר לקניה לצרכן ורווחיות יותר עבור בעל החנות או הרשת.
קצת עליי באופן אישי: נולדתי וגדלתי בבאר שבע (אוהד שרוף של הפועל באר שבע:) למדתי אדריכלות (והנדסת תעשייה וניהול) בטכניון בחיפה.
את המגע עם מסחר וקמעונאות התחלתי דווקא בבסטות של יפן. בהמשך עבדתי במספר משרדי אדריכלים, שימשתי אדריכל ומנהל פרויקטים בבנק מזרחי, וכמנהל ההקמה של רשת ארקפה.
ב-12 השנים האחרונות הקמתי את מה שהתחיל כמשרד תכנון ואדריכלות עם התמחות בתכנון שטחי מסחר והתרחב היום לתחומים נוספים שייעוץ לשיפור תכנון לחנויות ורשתות קמעונות.
בתקופה האחרונה אנו עוסקים גם בשילוב טכנולוגיה וערוצים נוספים לתוך תכנון סביבת המכירה.
בין השאר אני כותב בלוג בנושאי קמעונאות ומשמש מנטור ליזמים צעירים בהתנדבות במסגרת קרן שמש.

2 תגובות
  1. עודד

    רק תחשוב מי יגיש חוק עתידי שיחייב תשלום בשוטף + 30: אני רואה התלבטות בין הודיני מצד אחד להירשזון מארח את בוני וקלייד בתאו…

  2. אייטריידר

    יובל המבולבל דיי מפחיד אותי, אני מפחד לחשוב מה יקרה אם אי פעם אני אראה אותו ברחוב…

השארת תגובה