נסה לדמיין שקיבלת לעסק שלך את השלט על הבניין הגדול באיילון לשבוע.
מה היית בוחר להגיד לקהל שלך?
אתה הולך לחתום על צ’ק של 30,000 $. כל העולם הולך לראות אותך.
אתה מתלבט עם עצמך ועם מנהל הכספים שלך.

אתה יושב עם צוות הקריאייטיב שלך וחושב מה המסר שאתה רוצה להעביר לעולם.
אתה מקבל כמה הצעות מהגרפיקאים של הסטודיו, לאט לאט מתחיל להיווצר שם איזה מסר, אתה עדיין לא שלם איתו ורוצה שהוא יהיה יותר מדוייק.
בכל זאת כל העולם הולך לעבור ולראות את השלט שלך…

נשמע דמיוני עבור רוב בעלי החנויות,

אני?! את השלט הגדול בהלכה?!
מה שרוב בעלי החנויות אולי לא זוכרים הוא שיש להם ברשותם שלט חוצות גדול, מיידי ואפילו די אפקטיבי.

בניגוד לשלט על ההלכה, אותו שלט יכול להוביל אנשים באופן מיידי למצב של רכישה.

לא אני לא מדבר רק על השלט מעל הדלת. אני מדבר על החזית של החנות, בית העסק.

בואו נעשה חישוב מהיר: השטח של השלט בהלכה הוא 630 מ״ר המחיר לחודש ע״פ הפרסומים הוא 100-120,000 $ . זה אומר משהו כמו 700 ₪ למ״ר שטח פרסום לחודש.
שטח החזית של חנות ממוצעת בשטח של 100 מ״ר, הוא משהו כמו 30-40 מ״ר.

במונחים של השלט בהלכה, זו חזית ששווה קצת יותר מ20,000 ₪ לחודש.

אז בוא נודה שחנות רגילה לא מקבלת חשיפה כמו השלט בהלכה (מצד שני הלקוחות הפוטנציאליים שלה לא תקועים בפקק, אלא נמצאים ממש מול החנות…צעד קטן והם בפנים)
נגיד ששווי החשיפה הוא רק רבע – 5,000 ₪ (לחודש). זה הנכס שנמצא ברשות חלק גדול מבעלי החנויות, מדית חוצות בשווי אלפי שקלים בחודש.

עם השווי הזה, מה היית עושה אחרת עם החזית של החנות שלך?

אודות המחבר

יואב דריאל

קצת עליי,
אני מומחה לתכנון סביבות מכירה ועוסק בכך בלמעלה מעשור.
החברה שבבעלותי מסייעת לבעלי חנויות ורשתות ליצור חנויות חדשות ולבצע אופטימיזציה לחנויות קיימות. החברה משלבת ידע ונסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים יחד עם ניתוחי מכר, הבנה של תנועת צרכנים בתוך החנות, במטרה ליצור חנויות נוחות יותר לקניה לצרכן ורווחיות יותר עבור בעל החנות או הרשת.
קצת עליי באופן אישי: נולדתי וגדלתי בבאר שבע (אוהד שרוף של הפועל באר שבע:) למדתי אדריכלות (והנדסת תעשייה וניהול) בטכניון בחיפה.
את המגע עם מסחר וקמעונאות התחלתי דווקא בבסטות של יפן. בהמשך עבדתי במספר משרדי אדריכלים, שימשתי אדריכל ומנהל פרויקטים בבנק מזרחי, וכמנהל ההקמה של רשת ארקפה.
ב-12 השנים האחרונות הקמתי את מה שהתחיל כמשרד תכנון ואדריכלות עם התמחות בתכנון שטחי מסחר והתרחב היום לתחומים נוספים שייעוץ לשיפור תכנון לחנויות ורשתות קמעונות.
בתקופה האחרונה אנו עוסקים גם בשילוב טכנולוגיה וערוצים נוספים לתוך תכנון סביבת המכירה.
בין השאר אני כותב בלוג בנושאי קמעונאות ומשמש מנטור ליזמים צעירים בהתנדבות במסגרת קרן שמש.

2 תגובות
  1. עופר ברייאר

    הי יואב

    התרשמתי מאד מהפוסט ,בהצלחה

השארת תגובה