נושא האימון האישי נהיה מאד אופנתי בזמן האחרון. לפעמים נראה כאילו יש יותר מאמנים ממאומנים. יש כאלו שיטענו שלא צריך הרבה כדי להיות מאמן.

צריך ללמוד כמה משפטי מפתח כמו “ואיך אתה מרגיש עם זה?” או “ואם אתה מסתכל על זה ממקום אחר של נתינה/הגשמה/המחשה וכו'” (השימוש ב”ממקום של” חיוני במיצוב כמאמן) צריך ללמוד לעשות פרצוף מתעניין (קוראים לזה הקשבה פעילה) וכדאי שתהיה דיפלומה עם ראשי תיבות של לפחות 2-4 אותיות באנגלית. (לדוגמה “אני מאמן מוסמך של שיטת RTFM”)

מצד שני, הכרתי לפני קצת יותר משנה וחצי מישהי, שמתגלה כאחת המאמנות המרתקות יותר שלי. היא לא גובה ריטיינר חודשי. מצד אחד היא מאמינה באיזון בין בית ומשפחה, מצד שני, זה לא מפריע לה לאמן בכל זמן ומקום שנראה לה מתאים, גם בשבת. קוראים לה רותם והיא בשלבי הסמכה של GZ או בקיצור “גן זאטוטים”.

אם לא ציינתי עד כה, היא במקרה גם הבת הקטנה שלי, מה שלא מפריע לה לאמן אותי על בסיס קבוע.

לא מזמן יצאנו לטייל בשבת. טיילנו בטבע, אביב נפלא בחוץ. ישבנו בצל העץ, פריחה מקסימה מסביב. קילפתי תפוז והפרדתי אותו לפלחים. רותם, שמאד אוהבת פירות הגיעה מייד (בתור ילדה מספר שלוש היא מודעת לחשיבות הצורך להיות מעודכן בזמן אמיתי מול המתחרים..) לקחה פלח ביד אחת ועוד אחד ביד השנייה (ההזדמנויות כל הזמן מסביבנו, צריך לדעת לנצל ולמקסם אותן..) והסתובבה לה כשהיא אוכלת משני הפלחים עד ש…

עד ש..אחיה הגדול פתח שקית מרשרשת של חטיף. לקח לה בדיוק שתי שניות להגיע למקום והופ, בלי היסוס הושיטה יד לקבל את המגיע לה. איך עושים זאת כששתיהן תפוסות? בקלות, היא שחררה את פלח התפוז ביד ימין והושיטה אותה לעבר השקית.

אתר אימון
זהו אתר האימון האישי

עד כאן האימון היומי, אבל מהם 3 הלקחים האימוניים שקיבלתי מרותם? (קיבלתי יותר, אבל בחרתי לדון בשלושה)

  1. תהיה ממוקד במה שאתה רוצה
  2. דע בדיוק מה סדר העדיפויות שלך
  3. כשאתה רוצה משהו חדש, דע לוותר על הישן

בסיסי למדי, אז איך זה שלעיתים קרובות אני שואל לקוחות, בעלי עסקים מצליחים, “מי הקהל שלך?” ומקבל את התשובה “כולם” ?

ננסה לנסח שוב את הלקחים, הפעם בצורה קצת יותר מפורטת:

  1. מיקוד – נסה לאפיין ולדעת מי הקהל שלך, כך תוכל לתכנן עסק שיענה בצורה טובה על הצרכים של אותו קהל.
  2. נסח את סדר העדיפויות שלך, מה חשוב יותר ומה פחות – כך תוכל לנסח מסר ברור וחד ללקוחות שלך וליצור לעצמך, בשפה שיווקית, ייחוד ובידול ברורים.
  3. כשאתה רוצה משהו אחד, דע לוותר על משהו אחר. ב99% מהמקרים, דוכן פלאפל ירוק של מטר על מטר, יגיש מוצר טוב יותר ורווחי יותר, ממזנון שיודע להכין פיצה, שווארמה, סנדביצ’ים וגלידה.

בקיצור בגיל שנה וחצי הכל מאד ברור, מתי זה מתחיל להיטשטש?

אודות המחבר

יואב דריאל

קצת עליי,
אני מומחה לתכנון סביבות מכירה ועוסק בכך בלמעלה מעשור.
החברה שבבעלותי מסייעת לבעלי חנויות ורשתות ליצור חנויות חדשות ולבצע אופטימיזציה לחנויות קיימות. החברה משלבת ידע ונסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים יחד עם ניתוחי מכר, הבנה של תנועת צרכנים בתוך החנות, במטרה ליצור חנויות נוחות יותר לקניה לצרכן ורווחיות יותר עבור בעל החנות או הרשת.
קצת עליי באופן אישי: נולדתי וגדלתי בבאר שבע (אוהד שרוף של הפועל באר שבע:) למדתי אדריכלות (והנדסת תעשייה וניהול) בטכניון בחיפה.
את המגע עם מסחר וקמעונאות התחלתי דווקא בבסטות של יפן. בהמשך עבדתי במספר משרדי אדריכלים, שימשתי אדריכל ומנהל פרויקטים בבנק מזרחי, וכמנהל ההקמה של רשת ארקפה.
ב-12 השנים האחרונות הקמתי את מה שהתחיל כמשרד תכנון ואדריכלות עם התמחות בתכנון שטחי מסחר והתרחב היום לתחומים נוספים שייעוץ לשיפור תכנון לחנויות ורשתות קמעונות.
בתקופה האחרונה אנו עוסקים גם בשילוב טכנולוגיה וערוצים נוספים לתוך תכנון סביבת המכירה.
בין השאר אני כותב בלוג בנושאי קמעונאות ומשמש מנטור ליזמים צעירים בהתנדבות במסגרת קרן שמש.

5 תגובות
  1. לאה

    היי יואב,
    מתוך מבול המיילים שאני מקבלת כל יום כיף למצוא מייל מעורר מחשבה שכתוב בצורה כל כך מזמינה
    לאה יסעור
    http://www.CrazyTata.com

    • admin

      היי לאה,
      שמח שהצלחתי לעניין ומעבר לזה שהצלחתי לפלס דרך במבול המיילים שכל אחד מאיתנו מקבל,
      יואב

  2. יוסי בוקנט

    היי יואב
    מרתק ונכון, וזה מאחד שמכיר את המאמנת האישית שלך באופן אישי.ד”ש

  3. עופר

    אח יקר וחבר לריצת המילניום בנהריה 

    אהבתי את היצירתיות אבל למה על חשבון המקצוע שאני חלק ממנו?
    שמע… יש מאמנים שהשקיעו הרבה כדי ליצור את היכולת לעבוד בתחום והם מאוד מצליחים ומוסמכים לכך ויש תוצאות אצל הלקוחות שלהם.
    זה טיפה לא מכובד לכתוב “יש כאלו שיטענו שכל מה שצריך כדי להיות מאמן זה ללמוד כמה משפטי מפתח כמו “ואיך אתה מרגיש עם זה?” או “ואם אתה מסתכל על זה ממקום אחר של נתינה/הגשמה/מימוש וכו'” (השימוש ב”ממקום של” חיוני במיצוב כמאמן).
    קבל קישור להסמכות שלי:
    http://www.omelamed.co.il/sale.asp?id=2
    צריך ללמוד לעשות פרצוף מתעניין (קוראים לזה הקשבה פעילה) וכדאי שתהיה דיפלומה עם ראשי תיבות של לפחות 2-4 אותיות באנגלית. (לדוגמה “אני מאמן מוסמך של שיטת RTFM”).
    קח את הארותי בהבנה ובאהבה.

    המשך חג שמח!

    עופר
    ———

    מנכ”ל מלמד לתוצאות

    What we think, is what we create

    עופר מלמד
    052-4296629 פקס: 077-8830234
    אימון לשיפור תוצאות עסקיות
    ואיזון בין קריירה למשפחה.
    ofer@omelamed.co.il
    http://www.omelamed.co.il

    • admin

      עופר שלום,
      אם נפגעת באיזשהו אופן אני מצטער, לא הייתה לי כל כוונה כזו. היה ניסיון ליצור פרובוקציה קלה, ואכן היא נוצרה…
      אשר למקצוע האימון עצמו, רק מי שצורך בסדירות ובקביעות שירותי אימון (כמוני…) (ולא רק בחינם מרותם…) מכיר כנראה את נקודת המבט של המאומן על המאמן,
      המוצגת בצורה הומוריסטית/פרובוקטיבית בפוסט. אני מקווה כי חשיבות התהליך האימוני מועברת. וברצינות, לפי התגובות שקיבלתי בע”פ ובכתב כנראה שנגעתי בנקודה משמעותית. אני חושב שמנקודת מבט שיווקית,כמאמן, אפשר וכדאי להתייחס אל הנקודות שהועלו כאל סוג של התנגדויות מקובלות ונפוצות ומומלץ למצוא תשובות חדות וישירות כדי להתמודד איתן (כנראה שמחשבות אלו עוברות באיזשהו שלב אצל רבים מהמאומנים). הצגת ההכשרה היא אחת מהן. הצגה של הצלחות היא כנראה עוד דרך. אני בטוח שיש עוד (המון) ואולי זו תרומתי הצנועה: להשתמש בפוסט כמנוע ליצירת טיפול בהתנגדויות לתהליך האימון.
      יואב

השארת תגובה