שלום,

לא פשוטים הם החיים במקום המטורף שלנו. הימים האחרונים הם תזכורת למציאות המורכבת שלנו כאן.

רגע אחד זהו חופש גדול, מונדיאל, חופשות קיץ וים וברגע אחד, ארוע טרגי שבאזור הנפיץ שלנו גורם לתבערה ענקית.

שלושה נערים עלו לתומם על הטרמפ הלא נכון, שלושה שבועות אח”כ, הסירנות הפכו ליום יום, משפחות ויחידים שחייהם משתנים לעד נוספים יום יום לסטטיסטיקות.

במאמץ המלחמתי הזה יש את הלוחמים שבחזית. קשה לנסות לתפוס את גודל המאמץ וההקרבה שנדרשים מהם ואת גודל החוב שאנו חייבים להם.

אני רוצה להסיט לרגע את המבט אל משתתפים אלמונים שלא מקבלים כותרות גדולות, אבל בהחלט מתמודדים ועוד צפויים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. אני מדבר על בעלי העסקים הקמעונאיים.

בעולם תחרותי עם שוליים נמוכים כבר ממילא, הם נושאים בעול לא פשוט, אל המשא היום יומי נוספה הפתעה חדשה שקשה מאד לחזות או לצפות בתכנית עבודה שנתית או רבעונית.

תוכנת RETAIL UP שבעזרתה אנו מודדים ומנתחים ביצועים של עסקים בהם אנו מטפלים, מספקת לנו הצצה מה קורה לעסקים קמעונאיים בצל של ארועים גדולים.

הנתונים שאני מציג כאן הם נתוני כניסות מצטברים של מספר עסקים קמעונאיים ממספר תחומי פעילות. לכמות הלקוחות שנכנסים לעסק יש קשר ישיר לפדיון. הפעילות הרגילה של רוב הקמעונאיים לא משאירה שוליים גדולים להישרדות, אפשר רק לנסות לדמיין מה קורה עכשיו.

חומר למחשבה למקבלי ההחלטות ולכולנו על המחיר הכולל של מלחמה שהולך ומאמיר מדי יום.

מעלה את השאלה אם כל הצדדים יבינו כמה המחיר יקר ומיותר אולי יתחולל פה שינוי?

אני עדיין מאמין שיכולה להיות פה מציאות אחרת.

בימים אלו נדרש הרבה מאד מאמץ לדמיין אותה מתממשת.

מאחל לכולנו ימים של שקט  וחזרה שקטה ובטוחה לכל אלו ששומרים עלינו.

אודות המחבר

יואב דריאל

קצת עליי,
אני מומחה לתכנון סביבות מכירה ועוסק בכך בלמעלה מעשור.
החברה שבבעלותי מסייעת לבעלי חנויות ורשתות ליצור חנויות חדשות ולבצע אופטימיזציה לחנויות קיימות. החברה משלבת ידע ונסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים יחד עם ניתוחי מכר, הבנה של תנועת צרכנים בתוך החנות, במטרה ליצור חנויות נוחות יותר לקניה לצרכן ורווחיות יותר עבור בעל החנות או הרשת.
קצת עליי באופן אישי: נולדתי וגדלתי בבאר שבע (אוהד שרוף של הפועל באר שבע:) למדתי אדריכלות (והנדסת תעשייה וניהול) בטכניון בחיפה.
את המגע עם מסחר וקמעונאות התחלתי דווקא בבסטות של יפן. בהמשך עבדתי במספר משרדי אדריכלים, שימשתי אדריכל ומנהל פרויקטים בבנק מזרחי, וכמנהל ההקמה של רשת ארקפה.
ב-12 השנים האחרונות הקמתי את מה שהתחיל כמשרד תכנון ואדריכלות עם התמחות בתכנון שטחי מסחר והתרחב היום לתחומים נוספים שייעוץ לשיפור תכנון לחנויות ורשתות קמעונות.
בתקופה האחרונה אנו עוסקים גם בשילוב טכנולוגיה וערוצים נוספים לתוך תכנון סביבת המכירה.
בין השאר אני כותב בלוג בנושאי קמעונאות ומשמש מנטור ליזמים צעירים בהתנדבות במסגרת קרן שמש.

השארת תגובה