3לצורך יצירה של סביבה תומכת מכירה ולצורך קידום הצמיחה העסקית, נדרשת הגדרת חזון העסק ובמסגרתו נאפיין את היעדים העסקיים, אותם אנו שואפים להשיג עם תום ההקמה או השיפוץ. בכדי להשיג יעדים אלו, נדרש אפיון פרטני של העסק, כולל הגדרה מדויקת וממוקדת של מהות העסק, הסיטואציה הנוכחית שלו והמצב הנדרש עם תום התהליך. לצורך זה אנו עוברים, בשיתוף עם בעל העסק, ומנתחים את מהות העסק ואופן פעולתו בהיבטים השונים שחלקם מפורטים להלן:

מי אני ? – הבנה של מהות העסק, מה מייחד אותו?, מי הם הלקוחות? איך הוא עובד? איך הוא צריך לעבוד?

איפה אני? – ניתוח הסביבה והאתר, המיקום, היתרונות והחסרונות שלו, התאמתו לסוג העסק.

האם אני צריך עיצוב ומעצב? – ישנם עסקים מצליחים, שלא נזקקו לשירותיו של מעצב. עם זאת, אם אתה מקצוען בעסק שלך, הרי שכדי למקסם את הפוטנציאל העסקי שלך, אתה מסתייע באנשי מקצוע אחרים מתחומים שונים. גם אם נדמה לך שאתה יודע מה טוב בשבילך, לאדריכל/ מעצב פנים יש כלים וניסיון שישפרו ואף יעצימו את הרווחיות שלך.

כמה זה עולה לי? – התקציב נקבע מתוך הבנה של צרכי העסק והיעדים. התקציב מבוצע מתוך הבנה כי עיצוב והקמת העסק הינו השקעה, שחייבת להחזיר את עצמה (ועדיף 7מהר…).

כמה זמן זה ייקח ? – לוח הזמנים נקבע מתוך הסיטואציה הספציפית. בעסק פעיל, נשאף לתכנן היטב ומצד שני לקצר את משך השיפוץ ולשבץ אותו בזמנים פחות עמוסים. בעסק חדש נדרש בדרך כל תכנון מהיר ויציאה מהירה לעבודה.

8מתי כדאי להתחיל את התהליך ? – בהקדם. בעסק חדש נשאף לעיתים להתחיל את תהליך התכנון כבר בשלבי הסגירה על הנכס. לרשותנו ידע רב בנושאים טכניים התורמים ליזם ועשויים לחסוך לו כסף רב, במהלך המו”מ מול בעלי הנכס.
עדיף להתחיל בהקדם, כדי שלא נצטרך לשלם שכ”ד על נכס שאינו פעיל. בעסק קיים, ננסה להתאים את התכנון והביצוע להסתיים בזמנים שבהם הפתיחה המחודשת, תזכה אותנו בחשיפה מקסימלית (לדוגמה, שלושה שבועות לפני פסח..)

האם חייבים תמיד לשפץ? – לא תמיד, לפעמים מתיחת פנים ושינויים מקומיים, יכולים לתת תוצאות שהינן Cost Effective גם ללא השקעה ניכרת ולהעניק ללקוחות את התחושה שהעסק משתנה ומתחדש.