ספייסז- כשהגורמה מגיע לקניון

ספייסז (Spices) היתה אחת הרשתות הראשונות שהביאו את הבשורה הקולינארית לישראל. חנויות ששילבו כלים וטעמים, בצרוף אוירה המתכתבת עם שוק לווינסקי וסדנאות בישול שיצרו למותג שם מוביל בתחום הקולינארי.

הקפיצה המשמעותית במודעות הכוללת של התחום הקולינארי, כולל תכניות בישול בפריים טיים, הקמה של מתחמי אוכל, הפיכת דמויות מהתחום לסלבריטאים וגידול משמעותי בשפע והמגוון של המוצרים הזמינים לחובב הביתי, הביאה לגידול בתחרות גם בתחום הקמעונאי.

הרשת פתחה 4 סניפים במיקומים לא סטנדרטיים, אך התקשתה לתרגם את המודעות הגדלה לשורה התחתונה.

העבודה שלנו עם ספייסז התחילה לפני כשלוש שנים עם הרכישה של הרשת ע"י היזם גיא מורג. בשלב הראשון בוצע ניתוח של ביצועי החנויות, במטרה לשדרג את הניהול של סביבת המכירה. במסגרת הניתוח נבדקו בין השאר תבניות תנועת הלקוחות בחנויות, איזורים "חמים" ו"קרים", כמות הכניסות והתפלגות המכר, במטרה לזהות את החולשות והחוזקות של הרשת ומה הצרכנים מנסים לומר לנו דרך הבחירות במוצרים ספציפיים.

בשלב השני בוצעה מתיחת פנים לחנות הראשונה והוותיקה של הרשת באפקה. המטרה העיקרית היתה להנגיש את הרשת שנתפסה אצל רבים כאליטסטית ויוקרתית, לקהלים נוספים שיידעו להעריך את המגוון הייחודי ואת איכות הפתרונות והמוצרים. בהמשך בוצע עדכון של המראה והחוויה הכוללת, מתוך מטרה להתאים את הסניפים למגוון גדול יותר של מיקומים וקהלים.

המצב בשוק הקניונים בתקופה זו, מעמיד לרשתות המתאימות, הזדמנויות למיקומים חדשים בשטחים גדולים, שלא היו זמינים בשנים קודמות. הפורמט החדש של הרשת איפשר כניסה לקניונים, במטרה להגדיל את הנגישות לקהלים נוספים ובו בזמן להוסיף עניין, תנועה, צבע וחוויה לקניונים עצמם.

במסגרת המהלך נפתחו 4 סניפים חדשים בקניוני עזריאלי: הוד השרון, גבעתיים וקניון אילון וקניון רננים.

הסניפים החדשים מגלמים את השינוי שעברה הרשת. שילוב ואיחוד של חיבורים חדשים לחוויה הקולינארית. התמקדות בפתרונות בישול ואפיה, הרחבה של טווח המחירים ושילוב של מוצרים במחירים נגישים. מגוון רחב של מוצרי מזון ייחודיים, חשיפה של מוצרי גורמה מיצרנים מקומיים עצמאיים ושילוב של מעדניה המספקת מוצרים ברמת איכות ומגוון שונים מאד מהמעדניות המקבילות בסופרמרקט.

הקמה ניהול ופיקוח: א.א.י.   מתקני תצוגה: דימיון    תאורה: Beyond    צילום: שי אפשטיין