דה מרקט – מינימרקט ברמת גן – שפע ומגוון על שטח קטן

הם נפוצים בכל מקום ובכל זאת עיצוב מינימרקט הוא אחת המשימות המאתגרות בכל מה שנוגע לתכנון ועיצוב חנויותֿ.

בכל מינימרקט ממוצע קיים קונפליקט מובנה. מצד אחד הרצון להיות קרוב ונגיש ללקוחות מכתיב בדרך כלל נכסים בעלי שטח מוגבל של 100-300 מ"ר.

מהצד השני, כדי לעמוד בסטנדרט ולהוות חלופה ראויה לסופרמרקטים הגדולים יותר, המינימרקט הממוצע נדרש להחזיק בין 3,000- 7,000 ברקודים. חלקם הגדול ברווחיות נמוכה עד בינונית.
החוויה המורגשת ברוב המינימרקטים היא צפיפות גבוהה. האילוץ של הצורך להציג מגוון מוצרים רחב על שטח קטן, מכתיב בדרך כלל שימוש בטורי מידוף גבוהים שיוצרים בעיית ניווט והתמצאות. אתגר נוסף הוא יצירת נראות מתקבלת על הדעת של המוצרים על המדף.
בתוך מגבלות עולם התוכן הזה, נתבקשנו על ידי היזמים של דה מרקט, להקים מינימרקט במיקום בולט ברחוב בן גוריון על גבול רמת גן ובני ברק. הנכס אותו קיבלנו לתכנון, שימש בעבר כחנות ספורט והיה במצב סביר אך נעדר תשתיות בסיסיות הנדרשות מסופרמרקט.
הפרוגרמה היתה שאפתנית: יצירת מינימרקט בשטח של 168 מ"ר, שיכלול בנוסף למידוף והקירור הסטנדרטים, גם מחלקת ירקות ומעדניה – אלמנטים השמורים בדרך כלל לחנויות בשטח גדול יותר. בנוסף החלטנו יחד ליצור גם עמדת אקספרס למכירת קפה, המתבקשת כתוצאה משעות הפעילות הארוכות והמיקום על ציר תנועה ראשי.
קהל היעד מורכב מתמהיל של תושבי השכונות הסמוכות ובנוסף גם עובדי המשרדים הסמוכים מאזור התעסוקה הצומח בסמוך.
האתגר היה יצירה של חלל אטרקטיבי אך עם זאת לא יוקרתי מדי. שמירה על מעברים ומסלולי תנועה נוחים, ניצול אופטימלי של שטחי המידוף ושילוב של מעדניה, מחלקת פירות וירקות ועמדת קפה בעלות מראה מעוצב תוך עמידה בתקציב ההקמה.
התוצאה לפניכם.