הסיפור של רשת צמצם, או מי מדפיס היום תמונות בכלל?!

ההתחלה

הסיפור שלי עם רשת צמצם התחיל די מזמן. הרשת המפוארת שמנתה בשיאה עשרות סניפים בכל רחבי הארץ, הגיעה לכינוס נכסים  ונרכשה על ידי איש עסקים מתחום הביטוח. בשלב מסוים הרוכש זימן אותי לפגישה. על סדר היום היתה כוונה היתה להקים סניף חדש בבית שמש.

הגעתי למשרדי הרשת ולאחר כחצי שעה של שאלות ובירורים נאלצתי (למרות שאני אוהב לקחת פרויקטים חדשים) לעדכן את הבעלים שלדעתי לא מומלץ לעסוק בפתיחה של סניף חדש. הערכתי מול הרוכש שהחזון והיכולות שלו באותו זמן לא מספיקים כדי לשנות מהותית את המצב. הערכתי שנדרש שינוי קיצוני ומשמעותי הרבה יותר…

הרשת מפסידה וסניף חדש רק יסבך אותו ויעמיס עליו הוצאות נוספות. ללא אופק להכנסות מסניף חדש במבנה ההתנהלות הנוכחי.

חזרתי למשרד ונאלצתי להודות לעצמי ולמנהלת המשרד שהנסיעה לנוה אילן היתה כנראה בזבוז של זמן.

ההפתעה

מסתבר שדברים טובים לא הולכים לאיבוד. כעבור למעלה משנה מאותה פגישה, קיבלתי טלפון ממי שהתברר כרוכש החדש (השלישי במספר) של הרשת. הרשת שוב עברה ידיים. מסתבר שהרוכש הקודם התרשם מהפגישה והמליץ לרוכש החדש לשוחח איתי.

הפעם גילינו מקום לחזון משותף. התחלנו לעבוד על קונספט חדש.

השאלה המרכזית שהטרידה אותי:

האם בכלל יש עתיד לחנות צילום ב-2016, או שמא מדובר במקבילה לבית חרושת לקרח, בעידן של מקררים חשמליים?

בעוד שבחנויות הצילום של פעם, נאלצנו לפתח את התמונות כדי לראות אותן, היום, בעידן של צילום דיגיטלי איזו סיבה יש לטרוח ולהדפיס אותן?

מסתבר שאמנם אנשים מדפיסים פחות תמונות יחסית לכמות הצילומים. מהצד שני הצילום הדיגיטלי והסמארטפון גרמו להתפוצצות של צילומים, כמו שכל אחד מאיתנו יודע. מתברר שגם אחוז קטן יותר מהמון תמונות מגיע בסוף לכמויות מכובדות של הדפסות.

עולם שלם שהולך ומתפתח הוא טכנולגית היישום של צילומים ותמונות על מוצרים שונים. המגוון מתחיל בחולצות דרך ספלים והולך וגדל כולל הדפסות על שוקולד…

עולם תוכן נוסף שמחובר לתחום הוא עולם הצילום והוידאו. במבט ראשון נראה כאילו מצלמת הסמארטפון תכחיד את עולם מצלמות הוידאו והסטילס.

מבט נוסף מראה שהמצב מעט שונה. החשיפה היום יומית שלנו למדיה ולשפע של צילומים איכותיים, מעוררת אצל רבים את הרצון לשדרג את איכות הצילומים שלהם. באופן טבעי חלק מהאוכלוסיה מגיב דרך רכישה של מצלמות מקצועיות ואביזרים משלימים.  

עולם נוסף שהולך ומתפתח הוא מצלמות האקסטרים והרחפנים שמהווים מנועי צמיחה משמעותיים לתחום.

הפתרון לעיצוב החנות:

פיתחנו קונספט חדש לחנות צילום בשנת 2016. חנות שמהווה פתרון להדפסת תמונות על מגוון רחב של פורמטים, החל מהתמונה המסורתית, דרך קנבסים וכלה בהדפסה על מוצרים שונים. חלק מהמוצרים משמשים כמתנות מותאמות אישית. הקונספט החדש גם שם דגש על מקום לחשיפה גדולה יותר של עולם המצלמות, האביזרים והטכנולוגיות המתקדמות של עולם הצילום.

על השפה המיתוגית החדשה הופקד המעצב המוכשר גיא טמם, שחידש את הלוגו ויצר שפה חזותית חדשה ששולבה במראה הסניף.

ההזדמנות הראשונה ליישום הקונספט ניצבה לפנינו בקניון מלחה. הקונספט החדש יושם במיקום חדש, על שטח קטן יותר שצמצם את עלויות שכר הדירה.

הסניף הראשון שנפתח לפני כ 9 חודשים, בהחלט הצדיק את המאמץ. לאחרונה שודרג הסניף הקיים בקניון הדר בירושלים ובימים אלו עומד להיפתח סניף נוסף בקניון החדש במבשרת ציון.

הזדמנות להתרשם מהדמיות הסניף החדש במבשרת:

עיצוב פנים: יאן קוטנקו, יעל גיטלמן               מיתוג: גיא טמם           נגרות: נגרית שמח