כנען סנטר – רשת לחומרי בנין וגמר

אחד האלמנטים המרכזיים בתכנון ועיצוב של מחסן וחנות חומרי בנין, הוא ההפרדה הבין סוגי קהלים.

החנויות והרשתות המקצועיות בתחום זה פונות לשני קהלים עיקריים: הקהל המקצועי, קהל שמתאפיין בקבלנים ובעלי מקצוע שרוכשים את הציוד והחומרים שלהם ברשת והקהל הפרטי.

הצרכים של כל אחד מהקהלים כמו מאפיינים נוספים שלהם שונים מאד.

הקבלן – מגיע בדרך כלל בבוקר, ממהר, מעוניין להשלים את הקניה מהר ככל הניתן ולהגיע לאתר. שיקולי הקניה שלו קשורים לעסק שלו. מנוסה בדרך כלל. מערכת היחסים של המחסן איתו היא ארוכת טווח.

הלקוח הפרטי – מגיע בדרך כלל כחלק מפרויקט שיפוץ או תחזוקה שוטפת של הבית, לעתים קרובות מעוניין בייעוץ על מוצרים שונים. פחות רגיש למחיר הכולל, מתאפיין בכמויות נמוכות ומשלם מיידית.

רשת כנען סנטר, פונה באופן מובהק לקהל המקצועי של קבלני גבס וגמר. האתגר הגדול בעיצוב הקונספט לסניפי הרשת, היה כיצד להפוך את החנויות והמחסנים לידידותיים לקהל הפרטי. עיצוב החנות שם דגש על הידידותיות ללקוח הפרטי, חשיפה של מוצרים חדשים שעשויים להיות מעניינים גם לקהל המקצועי. כל זאת, מבלי לאבד את האיכויות שהקנו לרשת את המוניטין בקרב הקבלנים המקצועיים.

בהדמיות: סניף אשקלון שהיה הראשון שעבר מתיחת פנים, בהמשך שופצו גם הסניפים בנשר וברחובות.