אחרי החגים כבר כאן. היום הנו יום העבודה הראשון של הרבעון הרביעי של 2010 (למרות שאם אתה בעל עסק ייתכן מאד שגם עבדת כבר ביום שישי…).

הייתי רוצה שתתבונן קדימה ותשים את עצמךבעוד 90 יום בסוף דצמבר 2010 סוף הרבעון הרביעי.

90 ימים יכולים לעבור במהירות שלא תאומן, במיוחד אם אתה עסוק, אפשר לעומת זאת לעשות ב 90 יום התקדמות שתדהים גם אותך. איזה 90 ימים הולכים להיות לך?

האם אתה הולך להתכונן להתכוננות או שאתה לפני עשייה אינטנסיבית שתזניק אותך קדימה?

כשמלבישים התכוונות על עשייה אינטנסיבית, אפשר לייצר תוצאות מדהימות. כרגע, התוצאות של הרבעון הזה עדיין נמצאות רק בדמיון שלך. עכשיו יש לך את הזכות וההנאה והאפשרות ליצור לעצמך רבעון בלתי נשכח בדמיון.  כמה נקודות עליהן ניתן לחשוב:

  • מה אתה הולך להשיג?
  • אלו מיומנויות תפתח ברבעון הזה?
  • באיזה אזור או תחום של העסק שלך אתה הולך להתמקד ?
  • איזה סכום אתה הולך לחסוך ברבעון הזה?
  • באיזה סכום תצמצם את ההתחייבויות שלך?
  • איזה סכום אתה הולך להשקיע ?
  • מה הולך להלהיב אותך ברבעון הזה?

כמה טיפים לתכנון אפקטיבי:

  1. התחל את התכנון בתוצאה הסופית אותה אתה מעוניין להשיג
  2. שתף אנשים שאתה מחשיב את דעתם וקבל את תגובתם והתייחסותם לתכנון
  3. עיין בתכנית לפחות אחת לשבוע ובצע את העדכונים הנדרשים.

לנוחיותך צירפתי דף עזר לתכנון. תכנון בראש הוא חשוב. תכנון על כתב מנסיוני, מביא לתוצאות משמעותיות.

להורדת דף עזר לתכנון רבעוני לחץ כאן.

אודות המחבר

יואב דריאל

קצת עליי,
אני מומחה לתכנון סביבות מכירה ועוסק בכך בלמעלה מעשור.
החברה שבבעלותי מסייעת לבעלי חנויות ורשתות ליצור חנויות חדשות ולבצע אופטימיזציה לחנויות קיימות. החברה משלבת ידע ונסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים יחד עם ניתוחי מכר, הבנה של תנועת צרכנים בתוך החנות, במטרה ליצור חנויות נוחות יותר לקניה לצרכן ורווחיות יותר עבור בעל החנות או הרשת.
קצת עליי באופן אישי: נולדתי וגדלתי בבאר שבע (אוהד שרוף של הפועל באר שבע:) למדתי אדריכלות (והנדסת תעשייה וניהול) בטכניון בחיפה.
את המגע עם מסחר וקמעונאות התחלתי דווקא בבסטות של יפן. בהמשך עבדתי במספר משרדי אדריכלים, שימשתי אדריכל ומנהל פרויקטים בבנק מזרחי, וכמנהל ההקמה של רשת ארקפה.
ב-12 השנים האחרונות הקמתי את מה שהתחיל כמשרד תכנון ואדריכלות עם התמחות בתכנון שטחי מסחר והתרחב היום לתחומים נוספים שייעוץ לשיפור תכנון לחנויות ורשתות קמעונות.
בתקופה האחרונה אנו עוסקים גם בשילוב טכנולוגיה וערוצים נוספים לתוך תכנון סביבת המכירה.
בין השאר אני כותב בלוג בנושאי קמעונאות ומשמש מנטור ליזמים צעירים בהתנדבות במסגרת קרן שמש.

השארת תגובה