השבוע נפתח בשעה טובה הסניף החמישי של רשת בנא משקאות בראשון לציון.

בנא סניף ראשון ההתחלה
כל סניף מצליח מתחיל איפשהו..

זהו הסניף הגדול ביותר שהקימה הרשת.

הפתיחה לוותה במסע יחסי ציבור וליווי תקשורתי שיצרה את החלום הרטוב לכל בעל עסק שמדמיין פתיחת עסק.

קיבצתי לכבוד הסניף החמישי של הרשת 5 תובנות שניתן ללמוד מהפתיחה ויכולות להיות נכונות לכל בעל עסק שעומד להקים ולפתוח סניף או חנות חדשה.

1. הצב תמיד מנצח – זוכרים את המשל על הצב והארנב? מי שמחפש תוצאות מהירות באינסטנט לא ימצא אותם בקמעונאות. הפתיחה המתוקשרת היא תוצאה של עבודה עקבית וסבלנית. פתיחה של סניף ועוד סניף, שדורשת אנרגיה, סבלנות והתמודדות עם הרבה מאד קשיים.

2. בשיווק עדיף להשתמש בזרנוק מאשר בטפטפה – יש מקום לפרסום עקבי ויציב לאורך זמן. במקרה זה השימוש בארוע ספציפי וריכוז מאמץ מקומי יצרו את האפקט שבו אי אפשר היה לפספס את הפתיחה.

3. בכל בעיה יש גם הזדמנות – זויכולה להיות קלישאה נו אייג'ית אבל, בתחילת החודש הועלו מחירי האלכוהול. אני בטוח שיש המון בעלי עסקים מתחום המשקאות שידעו להסביר טוב מאד איך הההעלאה תפגע בענף. מצד שני העלאת המיסים העלתה את הנושא לכותרות והפכה את כולנו לצמאים. פתיחה של חנות בתחום האלכוהול היא בדרך כלל לא סיפור ארצי. הפעם זה בהחלט הפך פתיחה של הסניף הגדול ביותר בתחום לסיפור .

4. קו ישר יותר קצר מזיגזג – הרבה בעלי עסקים מחפשים את הגימיק הבא, העוף בשקל, כמו שקוראים לו מזגזגים עם המסר ומבלבלים את הלקוחות. רשת בנא התמקדה מתחילתה במכירה של אלכוהול ומיצוב הרשת כרשת דיסקאונט שמעניקה חוויית קניה ומגוון גדול. המבצע מהסוג ששימש בפתיחה התאים למיצוב של הרשת בגלל העקביות במסר. הוא לא יהיה נכון לפתיחה של סניף חדש של רשת ה. שטרן, לדוגמה.

5.timing is everything – או הזדמנויות לא מחכות – לא במקרה נקרא הקיץ בעיתונות עונת המלפפונים. הפוליטיקאים ובתי הספר בחופשה, כשאין בקיץ מלחמה, העיתונות צמאה לידיעות. במצב כזה נוצרת הזדמנות מצויינת לקבלה של הד תקשורתי. החלון הוא קצר ובמקרה זה הוא יצר אפקט מרשים.

כמה צילומים מהסניף מהבלוג של הצלמת יולה זובריצקי

אודות המחבר

יואב דריאל

קצת עליי,
אני מומחה לתכנון סביבות מכירה ועוסק בכך בלמעלה מעשור.
החברה שבבעלותי מסייעת לבעלי חנויות ורשתות ליצור חנויות חדשות ולבצע אופטימיזציה לחנויות קיימות. החברה משלבת ידע ונסיון בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים יחד עם ניתוחי מכר, הבנה של תנועת צרכנים בתוך החנות, במטרה ליצור חנויות נוחות יותר לקניה לצרכן ורווחיות יותר עבור בעל החנות או הרשת.
קצת עליי באופן אישי: נולדתי וגדלתי בבאר שבע (אוהד שרוף של הפועל באר שבע:) למדתי אדריכלות (והנדסת תעשייה וניהול) בטכניון בחיפה.
את המגע עם מסחר וקמעונאות התחלתי דווקא בבסטות של יפן. בהמשך עבדתי במספר משרדי אדריכלים, שימשתי אדריכל ומנהל פרויקטים בבנק מזרחי, וכמנהל ההקמה של רשת ארקפה.
ב-12 השנים האחרונות הקמתי את מה שהתחיל כמשרד תכנון ואדריכלות עם התמחות בתכנון שטחי מסחר והתרחב היום לתחומים נוספים שייעוץ לשיפור תכנון לחנויות ורשתות קמעונות.
בתקופה האחרונה אנו עוסקים גם בשילוב טכנולוגיה וערוצים נוספים לתוך תכנון סביבת המכירה.
בין השאר אני כותב בלוג בנושאי קמעונאות ומשמש מנטור ליזמים צעירים בהתנדבות במסגרת קרן שמש.

השארת תגובה