מי נתן לך רשיון? (לנהל עסק)

אנחנו מכירים את השאלה הזאת בעיקר מהכביש, לא במקרה. כשיש לנו ספק ביכולת של מישהו להשתלב בתנועה כמו שצריך מייד אנו בודקים אם יש לו הסמכה….

לעומת זאת מבעלי חנויות או עסקים לא נדרשת שום הסמכה כדי לנהל את העסק (לא לבלבל עם רשיון עסק שזה משהו אחר לגמרי) מצד אחד זה היופי של עולם העסקים, אין חסמים, הכל פתוח לכל אחד.

מצד שני יש מחיר גבוה בנסיון לנהל עסק קמעונאי ללא כל הכשרה, או במקרה של דור המשך, תוך הסתמכות על נסיון מצטבר, שלא תמיד רלוונטי לסצינת הקמעונאות שמשתנה במהירות.

זאת אחת הסיבות שהחלטתי לפתוח בסדרת וובינרים, שתתפרס בשלב הראשון על פני חמישה שבועות. במסגרת הסדרה, אביא בכל שבוע, מומחה או איש מקצוע מהליגה הראשונה, שיוכל לשתף בעלי עסקים בתובנות. אין כאן כוונה לחנך או ללמד, אלא פשוט לפתוח אופקים, לחשוף אפשרויות ולא פחות חשוב, ליהנות.

אני מצרף תגובה שקיבלנו בעקבות הוובינר הראשון עם תמיר בן שחר:

ציתי רק לומר לך, שהאזנתי אתמול לוובינר הבכורה שלך, והיה ממש, אבל ממש, מעניין.

שומעים שעשית שעורי בית לשיחה, עם שאלות מקיפות במגוון נושאים. אתה באמת עוסק בנושאים חשובים בקמעונאות, ותופס נישה פנויה מתחרות! כה לחי!"

תודה לעמוס מארגון השיווק הישראלי, תגובות כאלו בהחלט עושות חשק להמשיך 🙂

הנושא שיעמוד במרכז הוובינר הקרוב הוא רשתות, בדגש על רשתות זכייניות. לא, הכוונה היא לא לזכיינים או בעלי רשתות, אלא לבעלי עסקים שהיו רוצים להתקדם בנושא, להתבונן בעסק הנוכחי שלהם ולהבין על אילו שינויים כדאי להתחיל לחשוב כדי לאפשר לעסק להפוך לרשת.

לצורך כך אשוחח עם ד"ר דן הרמן. דן הוא אסטרטג, עם רקע בתפקידי ניהול בכיר בתעשיית הפרסום (באומן בר) הפיננסים והביטוח, הוא חיבר מספר ספרים. הוא מספק ייעוץ אסטרטגי לחברות בכל העולם. היכולת שהרשימה אותי ביותר אצל דן היא היכולת להביט דרך הרעש של הנתונים ולראות כמעט בכל עסק את הפוטנציאל שלו להפוך לתאגיד של מיליונים.

כשדן מדבר על צמיחה של עסק הוא לא מדבר על גידול באחוזים אלא על גידול במספר הספרות של הפדיון.

מעבר לזה הוא שופע דוגמאות (כמעט) על כל תעשייה או עסק שקיים על פני הכדור שלנו.

  • איך לדעת אם לעסק שלי יש פוטנציאל להפוך לרשת?
  • מה הן השאלות שצריך לשאול בעל עסק שרוצה להקים רשת?
  • מה הם הסעיפים ברשימת המשימות להפיכת העסק לרשת?

ההרשמה נסגרה