מעבר מסניף לרשת

אם יש לך עסק רווחי או מספר חנויות ואתה מתכנן צמיחה משמעותית בעסק או רוצה לעשות סדר, זה הזמן לארגן לעצמך סביבת מכירה אפקטיבית.

2למה?  עסקים רבים עובדים, מתפקדים ומרויחים היטב. לא לכולם ישנה סביבת מכירה יעילה ואפקטיבית. אפשר בהחלט לחיות, לשרוד ואפילו להרויח עם סביבת מכירה בסיסית שדומה לכל השחקנים השונים בענף. מצד שני, סביבת מכירה או רשת חנויות אפקטיבית יכולה להיות מחולל צמיחה משמעותי. היופי בסביבת מכירה טובה הוא שצריך לארגן אותה כמו שצריך פעם אחת ומאותו רגע היא מצטרפת ל"מערכות הצמיחה" של העסק. היא יכולה לתרום לזיהוי של העסק, למותג, לחוויה של הצרכנים ולשורה התחתונה והרווחיות למ"ר. סביבת מכירה טובה גם מעלה את שווי המכירה של העסק ביום שבו בעל הבית מחליט להמשיך הלאה. בדריאל פיתחנו תהליך, פשוט מהיר שאינו דורש יותר מדי מבעל העסק. במסגרת התהליך אנו מקבצים נתונים פשוטים שנמצאים בעסק, אנו מאבחנים את סביבת המכירה, את הצרכנים, את המכר ואת בחירת הצרכנים ובסופו של התהליך אנו מגבשים "קונספט קמעונאי" שממחיש לבעל העסק איך צריכה להיראות סביבת המכירה, החנות שלו.

מתי? – מנסיוננו שיפוץ של סניף, העתקה של מיקום של חנות או פתיחה של מיקום חדש הם הזדמנות מצוינת לביצוע של תכנון מחדש לסביבת המכירה. עלות ההקמה תושקע בלאו הכי. ובתוספת קטנה להשקעה, ניתן לחולל שינוי משמעותי ולהתחיל תהליך של צמיחה וארגון מחדש לעסק .

תהליך העבודה – תהליך פיתוח קונספט קמעונאי חדש לעסק או לרשת מורכב משלושה שלבים עיקריים: פיתוח קונספט, יישום הקונספט ומיתוג . פיתוח קונספט – בשלב פיתוח הקונספט אנו בונים ומעצבים תמונה של החזון העסקי והמראה העסק/ הסניף העתידי. שלב זה מורכב משלושה צעדים:

אבחון – במהלך שלב זה אנו אוספים נתונים כמותיים ואיכותיים. אנו אוספים את נתוני המכר של העסק (במקרה של עסק קיים) אנו מודדים את השטח שתופסות המחלקות השונות בחנות, אנו מלקטים את הנתונים והמאפיינים של הצרכנים ובמהלך גישה של כשעה וחצי מנהלים עם בעל העסק או המייסד ראיון בו הוא משתף אותנו בחזון שלו לעסק, בנסיון המצטבר עד כה ובשאיפות שלו לעתיד. בסיום שלב זה  אנו מקבלים תמונה אמיתית של מצב העסק.

שיקוף וסיעור מוחות בשלב זה אנו פורסים את התמונה שהתקבלה בצורה מסודרת ובהירה. אנו מצביעים על נקודות בולטות, איומים והזדמנויות. אנו מבצעים סקירה של טרנדים וכיוונים מהארץ ומהעולם שלדעתנו יכולים לתרום לדיון ומנהלים סיעור מוחות אפקטיבי המבוסס על נתונים ולא על השערות וניחושים. בסיום שלב זה מתגבשת תמונה ראשונית.

שלב מסקנות והצגת קונספט – בשלב זה אנו מציגים את המסקנות שהתקבלו ומריאם את התוצאה של כל הדיונים והמסקנות: הדמיה של החנות או הסניף העתידי וכיצד כל התהליך מתמצה בהדמיה זו.

יישום הקונספט – בשלב זה אנו עסוקים בתרגום של ההדמיה למציאות. מדובר על תהליך של תכנון, עיצוב וליווי התהליך מול כל הספקים המשתתפים בתהליך. קבלני בינוי, יצרני שילוט, ספקים של מתקני תצוגה, תאורה ונגרויות. אנו מאפיינים ומפרטים את האלמנטים הנדרשים לצורך הקמת סביבת המכירה ומלווים את היזם או בעל העסק בתהליך התקצוב, בחירת הספקים וקבלת התוצרים המוגמרים.

מיתוג – בחלק מהמקרים שינוי בקונספט העסקי מזמין גם שינוי במסר השיווקי. במצב כזה אנו ממליצים על שילוב תהליך של מיתוג בתוך התהליך. היתרון של מיתוג במהלך העבודה עבור בעל העסק הוא יצירה של חוויה אחידה וממותגת אצל הלקוחות בסביבת המכירה.

 תוצרים/שירותים – הסיום של התהליך הוא חנות שלמה ומוגמרת. בין השאר אלו חלק מהתוצרים אותם מקבל בעל העסק:

▪          נראות כוללת של הסניף

▪          מיתוג, שילוט וגרפיקה פנימית

▪          סידור ופריסה של המחלקות בחלל

▪          אמצעי המידוף והתצוגה (כולל החלטה אם לפתח מערכות ייחודיות שיבדלו אותך או להשתמש במערכות סטנדרטיות)

▪          אמצעי התאורה המומלצים

▪          מסלולי תנועת לקוח

▪          קו קופה ודלפקי מכירה

* לקבלת מידע או תאום פגישה בנושא  לחץ כאן

הגיבו